Wednesday, January 11, 2012

Islamic Parenting

Bismillahirahmanirahim,

Saya belum lagi bergelar isteri.
Apatah lagi belum bergelar ibu. masa nya masih jauh. Kerana masih banyak yang perlu diperbaiki dan dipelajari.

Persiapan sebagai ibu yang menjadi isteri yang solehah
Persiapan sebagai ibu yang turut menjadi dai'yah yang komited dengan jihadnya.
Persiapan sebagai ibu yang bakal mendidik mujahid dan mujahidah islam

yang paling penting, PERSIAPAN IMAN..

Baru-baru ini saya ada membaca Tanggungjawab pendidikan Seks Kepada Anak ,tulisan Abdullah Naseh Ulwan . Buku ini membuka mata saya yang sebelum ini agak menentang pendidikan seks yang ingin diajar kepada anak-anak. Ini adalah kerana saya tidak memahami apa yang dimaksudkan dengan pendidikan seks tersebut.

nanti saya akan kongsikan bersama apa yang saya perolehi daripada buku tersebut dalam entri yang seterusnya

di sini saya kongsikan

2 comments:

  1. pendeknyer post..bru intro..body x dak..hehe

    cm kenal je tajuk post tu..bukan nama blog sorang akhwat ke!! 'menulislah demi anakmu'

    i'm waiting 4 the next post 'menulis demi anakmu 2'

    ReplyDelete
  2. btol..tapi blog akhwat tu dah terminate dah.

    waiting for MDA2 gak =)

    ReplyDelete